Logic will take you from A to Z, but imagination will take you everywhere!

miercuri, 16 martie 2011

Omenirea se raceste

Don't wonder why people get crazy, wonder why they don't!

Abia imi revin din a mea prelungita raceala, trezita brusc la realitate cu replica "avem sambata de cantat, maine vi la repetitii!"... Luni, cand ma caram patetic acasa, cu febra, cu gandul ca nici cel mai optimist om nu mi-ar mai putea prezice un lucru cat de cat pozitiv in viitorul apropiat, ma gandeam la oamenirea ce, serios vorbesc, se raceste. Metaforic vorbind, clar! Sunt constienta doar, pana si la 38 de grade, ca nu toti sunteti brusc in pat doar pentru ca eu sunt cu mucii pe tastatura...
Nu ma gandesc la asta acum, pentru ca ar fi primavara, si starea generala brusc da un 'switch' si devine happy happy joy joy; nici pentru ca ar fi post, nici pentru ca dupa 3 zile cu mine insumi constat ca ma simt singura si intr-o sala cu 100 de oameni toti cu ochii pe mine. Ma gandeam la asta cand eram in Berlin, si ma intrebam despre sensul vietii in muzeul lui Kathe Kollwitz, printre zeci de autoportrete si scene de razboi...


In Germania interbelica, duritatea era la ordinea zilei. Slabiciunea, sentimentul, vulnerabilitatea erau simtaminte supraevaluate, eventual lasate in grija poetilor. Germania nu promova ce simti, promova puterea, perfectiunea, strictetea ce eventual poate fi regasita in randul trupelor de balet rusesc... dar sentimentul? Sentimentul era demn de mila, de 'tarile de jos'.
Ei bine, germani sau evrei, din Paris sau din Cluj, toti suntem brusc mult mai... reci. Te salut daca ma saluti si tu; iti spun ca imi place sa citesc Blaga sau N. Kleimbaum, uneori vineri seara, in loc sa fiu in oras, doar dupa ce stiu ca si tu ai micile tale secrete anti-sociale...
Am investit in imobiliare, in resedinte de vara la munte, la mare, in artisti falsi, in istorii neconsacrate si in valori inversate, dar am uitat sa investim in relatia cu cel de langa noi. Sa fim oameni, nu antreprenori!

Evit acum sa dau exemple personale. Am avut norocul de a avea mereu oameni langa mine; am avut oameni langa mine si atunci cand ma simteam singura, si cand eram in gara gata sa plec spre Neverland, si cand eram pe un coridor de spital dand telefoane disperata. Nu stiu daca mi se datoreaza mie, sau faptului ca am fost intotdeauna incapabila sa invat ce trebuie pentru teza la antreprenoriale... :)

Dar, am sa spun si eu, ca in atatea alte dati, ca tomorrow is the first day of the rest of my life. Maine incerc sa fac din cafeaua aia cea mai buna cafea de pana acum, si din discutia cu a mea 'genuine' prietena intr'adevar un inceput de zi care sa merite traita.

E deja 11:44 pm, oficial aproape 'maine', cand va trebui sa imi etalez vocea de Gollum... dar daca tot mai am 15 minute din 'azi', ma duc sa beau un ceai cu rom in curtea din fata.
Never war again!, spunea Kathe; asa ca hai sa nu il omoram pe cel de langa noi, totusi; drop the ego when it comes to humans!

10 comentarii:

  1. imi place entry-ul asta, desi trebuie sa recunosc ca ma suprinde intr-o oarecare masura (don't take it the wrong way, dar nu ma asteptam sa ne indemni tocmai tu sa lasam orgoliul deoparte)

    RăspundețiȘtergere
  2. dar daca tot mai am 15 minute din 'azi', ma duc sa beau un ceai cu rom in curtea din fata. Niciodata sa nu irosesti clipele, sunt foarte pretioase! Exista un azi, exista un acum, maine, cine stie?!?!?!

    RăspundețiȘtergere
  3. te iubesc, stii asta, nu? a fost cea mai buna cafea de pana acum, pentru ca a fost prima cafea din "the rest of our lives"... cu toate ca march ramane march si ramane awkward...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Sandra: pai sti, cum despre suitele de Bach vorbesc muzicologii, iar despre refacerea Bastionului arhitectii, asa vorbesc despre ego ... egocentristii! ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. @my genuine friend: clar cea mai buna cafea de pana acum! chiar si savurata intr-un loc cu multe de'alea de nu am eu voie :))
    can't wait for the first saturday night din the rest of our lives :D

    RăspundețiȘtergere
  6. ... imi e ca acel "drop the ego when it comes to humans"... nu prea are la cine sa mai prinda in ziua de azi. Oamenii s-au schimbat in rau... si nu ii vad sa o ia pe o cale sanatoasa

    RăspundețiȘtergere
  7. @S: si uite dragule, pentru observatii de genu' avem nevoie de acei 'eternal optimistic' people, sa ne lamureasca ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. cu cat ne centram mai mult pe valorile materiale cu atat devenim mai reci....totusi cred ca noi romanii o sa ramanem la fel de calzi cateva generatii pentru ca inca purtam inca se imbina la noi occidentul cu orientul

    RăspundețiȘtergere
  9. http://www.youtube.com/watch?v=eDdI7GhZSQA

    RăspundețiȘtergere
  10. de la Hey Jude`ul de mai sus eu iti propun ceva mai...modern. comentariul nu e atat la ce ai scris, ci la tine pt ca ai scris ce ai scris, pt ca te`ai gandit la ce te`ai gandit: http://www.youtube.com/watch?v=AO4rbbLrPd0

    RăspundețiȘtergere