Logic will take you from A to Z, but imagination will take you everywhere!

marți, 16 noiembrie 2010

Question...

Viata ar trebui inteleasa sau traita?

21 de comentarii:

  1. daca nu intelegi viata, nu ai cum sa o traiesti. dar daca nu traiesti viata, nu ai nici o sansa in a o intelege. tough, eh?

    RăspundețiȘtergere
  2. dar daca in toata teoria din "a intelege", uitam sa mai si traim?

    RăspundețiȘtergere
  3. atunci poti spune ca stii viata la nivel teoretic. si de inteles viata e mult mai usor decat de trait. pt a intelege viata ai nevoie de mult timp liber si o biblioteca plina de carti bune. dar iti vei trai viata prin ochii personajelor, nu prin experientele tale. sau, ma rog, unii vor spune ca tot ce ai nevoie e de stirile de la ora 5, si asa incepe sa imi cante o piesa de la Tool in cap (vicarious)

    ideea mea, de fapt, de mai sus, e ca unele chestii trebe intelese inainte de a fi traite, si, bazandu`te pe chestiile intelese si traite, vei intelege si altele mai noi, ceea ce iti va permite sa traiesti experiente noi din care vei invata chestii noi care le vei aplica in alte chesti....etc etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. e prea multa teorie; carpe diem suna asa bine acum!

    RăspundețiȘtergere
  5. dar da, ai dreptate, unele chestii trebe intelese inaine de a fi traite ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna, imi place blogul tau, daca te intereseaza un link exchange intra pe http://pegas-motorizat.blogspot.com/- Pegas Motorizat: Ne amuzam ca nu-i impozabil!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu siguranta sa o traiesti, daca iti bati capul sa o intelegi pierzi prea mult timp pretios, intelesul vine pe parcurs, traiete vita, traieste clipa, traieste fiecare emotie, consuma impulsul.

    RăspundețiȘtergere
  8. si daca nu intelegi ce faci, da`te cu capul de pereti ca ai facut o gresala de care nu o sa te ierti toata viata. nu zic sa nu traiesti, dar nu zic sa mergi ca prostul in fata. fiecare chestie trebe gandita, oricat de putin. spune`mi, ai de gand sa omori un om doar ca sa vezi cum e, ca sa traiesti clipa respectiva?

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Alex, I agree with the 'carpe diem' part... dar, in momentul in care incepi sa intelegi chestii, ti se largeste orizontul, aka si experientele imposibile ar putea deveni posibile ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. @whichonespink<"ai de gand sa omori un om doar ca sa vezi cum e, ca sa traiesti clipa respectiva?"> radicalismul tau ma sperie, vad ca ai o minte zburdalnica; dar se para ca merge in cu totul alte directii.
    Nota de subsol: Mi-as fi dorit sa am fi nascut "sarac cu duhul" poate nu mi-as mai fi batut capul atat!

    RăspundețiȘtergere
  11. Parerea mea este ca nu poti nici sa te arunci cu capul (scz cacofonia) inainte mereu, carpe diem carpe diem dar o clipa haotica iti poate distruge viata. Sunt de acordul ca in momentul in care incepi sa intelegi parti din viata parca ti se largeste orizontul. Cu toate astea nu toate lucrurile intelese pot fi si gustate in viata reala, sunt alegeri, pana unde vrei sa intelegi si ce anume vrei sa traiesti. Normal ca e posibil sa te pierzi in teoria intelegerii si sa uiti sa traiesti dar poti sa te pierzi si in haoticul si imbietorul carpe diem si sa nu mai intelegi nimic din ce traiesti. La urma urmei la ce bun o viata traita fara niciun sens, intamplator? Concluzie finala. Echilibru! Sa ne dorim din tot sufletul sa traim cu adevarat, sa luptam pentru asta dar sa si intelegem pentru ce luptam.

    RăspundețiȘtergere
  12. P.S. Mi-am amintit o fraza faina care se potriveste intrebarii tale, suna cam asa:
    Imi place viata! Dar... ce e viata?

    RăspundețiȘtergere
  13. @gio: da, cred ca echilibru e solutia si raspunsul la toate discutiile de mai sus...
    PS: totusi, echilibrul e enigma mea de extremista :-<

    RăspundețiȘtergere
  14. @alex/ganduri murdare: iti multumesc pentru atentia data in reply`ul tau, dar vreau sa iti aduc aminte ca nu ai adus nici o idee noua/contraargument la ce am spus eu, astfel ca nu am ce sa iti raspund altceva.
     
    giogio, ai inteles mai bine si punctul meu de vedere, chiar de a fost exprimat oaresce ambiguu si poate...usor extrem. sau poate ca aveam acelasi punct de vedere de la bun inceput. who knows.

    RăspundețiȘtergere
  15. Viata nu trebuie nici inteleasa, nici traita. Ea trebuie simtita. Nu e de ajuns sa o intelegi sau sa o traiesti sau amandoua. Acumuleaza cat mai multe experiente fie bune, fie rele . Fericire sau suferinta nu conteaza , fericirea fiind doar un medicament pt acea suferinta, iar suferinta fiind doar boala si totodata ceea ce te conduce catre adevar\scop\ce mai vrei tu. poti fi hedonist sau poti fi de parere ca nu ti-a mai ramas nimic in viata decat asteptarea mortii(Kierkegaard) sau poti fi din amandoua si sa nu ai nici un regret. Dar aceasta e o intrebare pe baza careia as putea sa scriu un roman si as gasi un raspuns care pt mine ar fi corect, altcineva nu l-ar comprehensa. Nu uita toti filozofii au scris pt ei, ei iti ofera doar experientele lor si o posibila cale pe care sa o indrumi si un posibil raspuns asta nu inseamna ca daca o sa urmezi acea calea vei ajunge unde au ajuns ei. La fel ca orice sfat. Experimenteaza cat mai mult si sincer intrebarile de genu chiar nu isi au rostul nici nu ar trebui sa le pui pt ca doar tu poti raspunde la ele. Dar avand in vedere ca ploua afara si eu ma plictisesc m-am gandit sa-mi ofer si eu opinia.
    Un iubitor de ploaie

    RăspundețiȘtergere
  16. @Anonim (??); in mod normal, nu le consider nici eu intrebari cruciale; dar m'a lovit comparatia intre logic si firesc, intre intelegere si simtire citind Paler. :)

    RăspundețiȘtergere
  17. just rock and roll baby, rock and roll

    http://www.youtube.com/watch?v=Ihr4ODx3Gl0&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  18. hehe,de cand nu am mai auzit piesa!
    ^^

    RăspundețiȘtergere
  19. -si banui ca e si asta o varianta!-

    RăspundețiȘtergere