Logic will take you from A to Z, but imagination will take you everywhere!

vineri, 10 septembrie 2010

People are strange (I)

Stiti, cred ca cele mai bune sunt inceputurile; chiar si cele banale, aparent irelevante. Ok, nu ma refer ca noua mea viata va incepe chiar acum, cand de doua zile sunt la mana eurespalului si parasinusului, dat fiind faptul ca am racit; cauzele? excesul de zel si de fum de tigara.


Sa revin totusi la inceputuri. Eu mereu le'am asociat cu schimbarea; nu precizez daca in bine sau in rau (de altfel, mi'am dat seama ca binele si raul nu le personalizam, deci nu sunt in postura de a decide eu ce si cum), pentru ca ma refer la schimbare in general. De mult spuneam eu ca "stiti, eu nu cred ca oamenii se schimba!" Mai degraba, cred ca schimbarea e un fel de 'intoarcere la origini', in care pur si simplu devenim o varianta mai buna (sau mai rea) a noastra.
'I found a reason to change who I used to be. A reason to start over new. And the reason is you.'
-cam juicy, nu?-
Cam atat ma duce pe mine intelectul meu virusat momentan. Sa constat ca people are strange. Postare care are semnul de to be continued.
Deci, voi credeti ca oamenii se schimba?

7 comentarii:

  1. Da. Si nu. Unii se schimba radical, dupa un soc, o deceptie, un succes chiar. Depinde de om. Un om se poate schimba, sau doar isi poate descoperi hauri si piscuri noi. Sunt acolo, doar asteapta sa fie explorate. De ex. am devenit mai bun si mai intelegator, dar asta dupa ce am descoperit ce tiran pot fi. In general, am lasat schimbarile sa vina de la sine. Incet si sigur. In felul asta ma contopesc mai bine cu ele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci mai degraba sunt transformari, nu schimbari...

    RăspundețiȘtergere
  3. in primul rand, raul si binele sunt, din contra, perfect personalizate si strict dependente de perspectiva: pentru tatal care are 3 copii si nu are ce sa le dea de mancare e bine ca a reusit sa fure 5 lei din buzunarul tipului din fata ca poate sa mearga sa cumpere 3 paini si sa isi hraneasca familia. evident, pentru cel pagubit...nu e chiar asa bine.

    oamenii nu se schimba, niciodata. doar isi arata alte laturi ce au stat ascunse. intotdeauna un om dezordonat va vrea sa fie putin mai ordonat, chiar si in adancul lui, si uneori incearca, dar nu e motivat sa o faca pana la capat. dar conceptul ala de ordine e la el in sange, oarecum. dar, pus in situatiile corecte, va ajunge sa puna mai mult in evidenta acea ordine. ma rog, exemplu oarecum ciudat, dar functional. vrei sa zici ca vrei sa te schimbi pentru cineva? dezgustator, sincer sa fiu. daca e sa te schimbi, schimba'te pentru un ideal real, nu o persoana. schimba-te ca sa realizezi ceva. oamenii nu sunt idealuri, nu sunt realizari, sunt pur si simplu oameni. plus ca in momentul in care te schimbi pentru cineva inseamna ca lasi acea persoana sa iti ciupeasca din libertate, adica i-o dai cu propria vointa. si sincer, nu cred ca exista ceva mai presus in viata unui om ca libertatea pura si sincera sa faca si sa aleaga. in momentul in care dai asta din tine, ti-ai dat jumatate din personalitate, jumatate din calitatea ta ca om.

    cheers
    /T

    RăspundețiȘtergere
  4. In nici un caz nu m'as schimba pentru cineva, iar tu sti asta. Din simpla idee ca felul in care te vezi tu pe tine, ca om, ca imagine sau orice, e cel mai important; parerea ta despre tine e cea mai de pret, pentru ca este parerea pe care o vei avea alaturi toata viata.
    Ti'am mai spus de atatea ori doar, la cafea sau vodka: oamenii nu ar trebui sa se schimbe unii pentru altii, ci ar trebui luati ca atare. Trebuie asumati (cum spune sti tu cine) cu bune si cu rele, iar mai presus de toate, lasati liberi. Frumusetea si idealul apar mai apoi, cand oamenii se pot 'mula' unii pe altii, isi pot completa unul viata celuilalt.
    Deci nu, nu vreau sa spun ca ma schimb pentru cineva. Eventual m'as 'tranforma', dar nu e cazul.
    Stai calm, sunt aceeasi tipa cu par roscat care varsa cafea si loveste oglinzile masinilor.

    cheers
    /A

    RăspundețiȘtergere
  5. nu trebuia (neaparat?) sa o iei personal, eu doar comentam la cateva din chestiile mentionate in postarea de blog :)

    RăspundețiȘtergere
  6. it's okey ;)
    eu pusesem quote'ul ala (I found...) la modul general, nicidecum nu am refeream la mine.
    peace! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt de acord si cu ceea ce ziceai tu Ada si cu melodia de la sick puppies si sunt bineinteles de acord si cu mine;)).si pentru ca la sfarsitul postarii tale voiai sa stii mai multe pareri uite inca una,poate nu foarte diferitA de celalalte:intotdeauna am fost de parere ca nici un om nu se poate schimba cu totul, oricat de mult ar incerca,trasaturile noastre de caracter sunt bine definite inca din copilarie.Iar,uneori se intampla ca prieteni buni(dau un exemplu)cu care am trait momente frumoase dar si mai putin frumoase impreuna,sa fie "un altul"si iti dai seama ca dupa ce ai incercat sa cunostii acel prieten sau dupa ce ai crezut ca il cunosti dintr'o data iti este o necunoscuta.Cred ca suntem asa cum am invatat sa fim de mici,cu caracterul definit inca din copilarie si ca in cel mai bun caz invatam sa ne controlam defectele,dar nu le vom putea elimina niciodata,iar atunci cand ti se pare ca oamenii se schimba,defapt cum spunea si prietenul tau"isi arata o alta latura",iar tu cand zici ca vrei sa te schimbi pentru o persoana anume(am inteles ca nu te refereai la tine)dar cand incerci sa faci asta(pentru ca niciodata nu este usor sa renuntam la ceea ce suntem)asta este o daruire din libertatea ta cuiva,din modul tau de a fi,pur si simplu ii dai o parte din felul cum esti ,ceea ce iti apartine tie si care oricum ramane acolo,dar nu se mai reflecta inafara,cum se spunea si mai sus"nu trebuie sa te schimbi pentru nimeni"

    RăspundețiȘtergere