Logic will take you from A to Z, but imagination will take you everywhere!

miercuri, 28 aprilie 2010

requiem pentru toamna

Imi e dor de toamna. Am crezut intotdeauna ca toamna (mi) se intampla lucruri frumoase. Nu stiu de ce; probabil e si aberant, si ne-adevarat; dar cred asta de mult timp. Cel mai bun recital, cele mai bune cafele, cel mai fain prim sarut, prima data cand mi-am vopsit parul (pueril, asa'i?). Ca sa nu mai vorbesc despre apusurile urbane; si mi-am amintit acum de de o fraza, scrisa intr-un octombrie, acum vreun an si ceva: "...aratam ca un cuplu haotic in mijlocul unui apus urban in octombrie melancolic..." Ei, vremuri trecute, nu?

Dar pentru ca scriu aici doar din februarie, si nu am avut ocazia sa public ceva scris in alt octombrie, unul mai recent, am sa  postez acum. Asa, de dragul toamnei trecute, celei perfecte de acum 2 ani, si cele ce vor mai veni.

Nu e neaparat rugina din pomi motivul pentru care cafeaua are un gust mai bun toamna. Doar cafenelele ce par mai boeme, mai frantuzesti ar putea intelege de ce pana si lingurita are un gust mai dulce, mai intelegator; stie ca toamna nu ne permitem sa ne amaram cerul gurii, pentru ca in curand ne va napadi rugina. Cu toate astea, cand ies afara toamna, imi lasa parul desfacut, ca sa il bata vantul oricum si oriunde va dori. Stiu ca nu ma va transpunde in prajeala din vara, pe malul marii, unde parul fetei va avea inca varfurile ude si sarate, cu stropi reci alunecandu-i pe umerii goi si bronzati, numai buni pentru el sa priveasca. Iar daca se vor apropia putin, poate ca soarele va incepe sa apuna, pentru ca si vara e solidara si le va da intimitatea si intunericul pe care si-l doresc. Dar despre mare... ma opresc aici; pentru ca cel putin toamna asta, pe mine vantul sigur nu ma va purta mai departe de urmatoarea cafenea. Cu parul meu de culoarea ruginei, cu tot.

PS: poza e tot dintr-o toamna... una satena, si veche de vreo 3 ani :)

3 comentarii:

  1. toti vrem sa fie din nou toamna:)

    RăspundețiȘtergere
  2. deci toamna chiar se intampla lucruri frumoase !!

    RăspundețiȘtergere
  3. ador replica asta a ta!
    eu, dealtfel, sunt fata verii, iar descrierea ta cu domnita de pe malul marii...deji simt cum ma cuprinde nostalgia si ma ia cu raul [de dor] de mare!
    toamna e facuta sa ne domoleasca...

    RăspundețiȘtergere